in ,

Tienduizend stappen per dag? Zo behaal je dit!

Pfoe! 10.000 stappen klinkt vaak als een hele opgave, maar zelfs met een kantoorbaan is het mogelijk om aan deze stappen te komen. Wandelen is zowel goed voor je fysieke en mentale gezondheid. Na een lange dag werken, is het fijn om je hoofd wat rust te geven en tegelijkertijd in beweging te blijven. Met deze tips lukt het jou ook om aan deze aantallen te komen. 

Podcasts luisteren

Het afgelopen jaar zijn podcasts ongekend populair geworden. Waar je vroeger een luisterboek moest kopen in de bibliotheek, kun je nu eenvoudig (én gratis) luisteren naar je favoriete verhalen via Spotify. Zo kun je bijvoorbeeld luisteren naar de 100% inspiratie podcast van Thijs Lindhout, die verschillende sprekers uitnodigt om te praten over geluk en succes. Mocht je fan zijn van hardlopen, dan is er ook een podcast Liefde voor Lopen die je heerlijk weg kunt luisteren tijdens een fijne avondwandeling of een heerlijke run. Voor dat je het weet, ben je een lange wandeling aan het maken en leer je bij over diverse (leuke) onderwerpen.

Zin in koffie?

Of je nu als ZZP’er thuis werkt of op kantoor, het is lastig om met een drukke baan je conditie op peil te houden. Maar niks is onmogelijk. Je kunt bijvoorbeeld om de twintig minuten een klein rondje door het pand lopen en koffie voor je favoriete collega’s halen en vaker de trap nemen in plaats van de lift. Het is natuurlijk erg verleidelijk om de dag met zo min mogelijk beweging te beginnen, maar na 2 koffie mag je best je schouders eronder zetten. Daarnaast kun je je auto net even wat verder parkeren op de parkeerplaats, waardoor je verplicht bent om die extra meters te lopen en je kunt ook voordat je begint met werk beginnen met een kleine wandeling. Rot dag gehad? Dan moet je zeker Man man man, de podcast luisteren, 3 mannen die praten over diverse bekende onderwerpen waarbij je gegarandeerd moet lachen!

Lees ook:
De voordelen van meditatie

Sporthorloge

Jup. Er zijn vele verschillende horloges die aangeven dat je meer stappen moet lopen. We begrijpen dat je aan de ene kant hier liever niet te veel over wilt horen, omdat je jezelf dan verplicht voelt om aan je zoveel stappen te komen maar het stimuleert wel om extra stappen te zetten. De fitbit zegt bijvoorbeeld “je moet nog 150 stappen” dit uur zetten om aan je stappen doel te komen. Je kunt ook wat extra glazen water drinken op kantoor, waardoor je lichaam je ergens ook verplicht om wat vaker te wandelen. Zo kom je meteen aan je 2 L water per dag. ? win-win!

Wandelschoenen

Het klinkt misschien een beetje suf, maar met een paar goede wandelschoenen kun je sneller de motivatie vinden om te genieten van een lange wandeling. Je kunt best op je All Stars een uurtje wandelen, maar je lichaam wordt hier niet heel blij van. Zodra je een paar goede loopschoenen aanschaft (dit kunnen natuurlijk ook hippe Nikes zijn), zul je ervaren dat dit lekker loopt en het is daarnaast ook belangrijk om goed voor je lichaam te zorgen. Trek je wandelschoenen aan, zet je favoriete podcast op en geniet van de natuur. Succes gegarandeerd!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Zeemeeuwen vechten om dildo

Scholen en opvang alsnog dicht wegens coronavirus