klanten
Saved Read later
Deel dit bericht

Met deze 5 tips blijven jouw klanten zeker terugkomen

Als je trouwe klanten hebt, dan heb je minder tijd nodig om nieuwe klanten te zoeken. Je hebt dan meer tijd om energie te steken in je bedrijf. Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat je klanten terug blijven komen, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Het is belangrijk dat je een relatie opbouwt waarbij vertrouwen bovenaan staat. Met de 5 onderstaande tips zorg je ervoor dat nieuwe klanten trouwe klanten worden.

Spaarprogramma

Als je zegeltjes krijgt bij de supermarkt dan zul je sneller naar diezelfde supermarkt terugkeren, want je spaart punten op waarmee je die mooie handdoekenset tegen een fikse korting kunt kopen. Als je dezelfde methode op nieuwe cliënten toepast dan is de kans groter dat ze bij jou terugkomen. Daarnaast hebben ze al eerder succesvol zaken met je gedaan, dus dat ijs hoeft niet meer te worden gebroken.

E-mailmarketing

E-mailmarketing is een krachtig middel om je cliënten aan je te binden. Het is een kleine moeite om een herinnering te sturen voor een afspraak. Je kunt ook een nieuwsbrief of een felicitatiemail de deur uitsturen. Als je jouw relatie op een informele manier aanspreekt, dan ontstaat er meer dan een zakelijke band. Je klant zal zich op zijn gemak bij jou voelen, en dus sneller terugkomen voor een volgende deal, aankoop, etc.

Bekijk ook:
AI en Auteursrecht: efficiëntie en uitdagingen in het digitale tijdperk

klanten trouw

Social media

Social media is eigenlijk onmisbaar als je (nieuwe) klanten aan je wil binden. Platforms zoals LinkedIn, Facebook en Twitter worden massaal door ondernemers gebruikt. Als je een post op social media plaatst dan kom je op de tijdlijn van jouw relaties voorbij, dus zullen ze je niet vergeten. Zoek dus uit op welk social media-kanaal je klanten zitten. Als je weinig tijd hebt dan hou je het bij het kanaal waar je de meeste klanten op zitten.

Nieuwsbrieven

Als je nieuwsbrieven naar je cliënten stuurt, dan zorg je ervoor dat ze op de hoogte blijven van jouw aanbod, aanbiedingen, en het belangrijkste: dat je bestaat. Er is altijd concurrentie, dus zul je ‘in the picture’ moeten blijven staan. Dat kan met een (wekelijkse) nieuwsbrief die je naar je klanten stuurt. Als je er ook nog een aanbieding in zet, dan kunnen ze bijna niet anders dan de volgende aankoop weer bij jou doen.

Bekijk ook:
Het belang van data-gedreven communicatiestrategieën

Customer Relationship Management

Afgekort CRM. Dit houdt in dat je informatie over je klant bewaart, zoals hun e-mailadressen, verjaardagen, bestelgeschiedenis etc. Als je dit doet dan kun je jouw dienstverlening een stuk persoonlijker maken, en dat vindt een klant prettig. Persoonlijke aandacht is zeker een goede manier om klanten aan je te binden. Onthou zoveel mogelijk informatie over je klant, maar wees je bewust van de privacywetgeving.

trouw klanten

Mike

Ik ben Mike, een gepassioneerd schrijver met een brede interesse. Ik heb een aantal boeken geschreven, maar tegenwoordig hou ik me vooral bezig met het schrijven van korte verhalen, blogs en artikelen.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1.1k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.