in

Final Fantasy VII remake staat voor de deur

Het is bijna zover, de Final Fantasy VII remake staat voor de deur. Sinds Square Enix de kracht van de PlayStation 3 liet zien met een demo waarin we Final Fantasy VII’s protagonist Cloud van een trein zagen springen. Allemaal in prachtig HD konden fans natuurlijk niet wachten op een remake van het spel uit 1997.

Na jaren hopen en verschillende teases heeft Square Enix eindelijk aangekondigd dat er echt een remake van het spel zal komen….op de E3 2015. We zitten nu al in 2020 en het eerste Final Fantasy spel kwam al weer meer dan 30 jaar geleden uit op de PlayStation. Details over wat spelers te wachten staat voor de remake welke zal uitkomen op de PlayStation 4 blijven nog steeds schaars.

Wij van Trending hebben in ieder geval een sneak peak genomen en hebben wat details opgegraven over de nieuwe remake. Momenteel een trilogie project en het meest ambiteuze project van Square Enix, zullen we jullie verklappen wat we weten.

Cloud en zijn vrienden

Cloud en zijn vrienden zijn sinds de eerste trailers iets veranderd. Bij de 30e verjaardag van de Final Fantasy kunst exhibitie in Tokyo kwam de remake director van Final Fantasy VII Tetsuya Nomura opdraven. Hij nam daar een paar screenshots mee van het spel welke alleen daar te zien waren. Althans dat was het idee, fans en Twitter kun je echter niet op afstand houden en al snel was duidelijk dat de personages een redelijke metamorfose hadden ondergaan. Ze weken best wel sterk af van wat we tot dan toe in trailers hadden gezien!

Zeker met betrekking tot Cloud konden we van een ware metamorfose spreken. Het uiterlijk was een stuk meer “natuurlijk” aansluitend op hoe hij eruit zag in het eerste spel. De focus lag ook op het belichten van zijn “sukkelige karakter” volgens Nomura. Andere personages met een facelift zijn onder andere Biggs, Wedge en Jesse. Omschreven als super knap, vernieuwend dik en schattig. Hopelijk kunnen we onze eigen label plakken nadat de personages rond gaan dwalen op het internet.

Screenshot

Op de 30e verjaardag van het Final Fantasy event liet Square Enix ons een nieuw plaatje zien voor de Final Fantasy VII remake. Daar moesten we het ook gelijk mee doen. Geen release data, geen andere kiekjes en geen details over de gameplay. Een beetje teleurstellend bedenkend dat het de 20e verjaardag van Final Fantasy VII was. Een interview met Famitsu en Yoshinori Kitase liet iets meer licht vallen op wanneer we het eerste hoofdstuk van de trilogie van Final Fantasy VII kunnen spelen, maar houd je adem nog even niet vast.

“We zijn bezig de scenes voor de announcement trailer op te poetsen” gaf Kitase aan. “We zien de lijn van kwaliteit waar we voor gaan nu beter maar zijn er nog lang niet.” Vragend naar hoe ver het spel nu was bleek dat er waarschijnlijk wel wat meer te zien zou zijn in de nabije toekomst. Op spelen moesten we in ieder geval nog even wachten.

Final Fantasy VII behoud materia

In het zelfde interview kwam natuurlijk wel het een en ander aan het licht van wat fans zouden kunnen verwachten. Turn-based gevechten worden verruild voor een meer actie georiënteerde speelstijl. Wat Final Fantasy VII zo speciaal maakte dat zien we in de remake ook terug: materia.

Materia, je weet het vast nog wel, de kleine balletjes (te zien in vs filmpje hierboven) welke je op je reis tegenkomt en die je kan gebruiken om je karakter te verbeteren. Natuurlijk kon je ze ook kopen bij de verkooppunten. Extra magie en dergelijke, toepasbaar op meerdere van je karakters. Op de specifieke vraag of materia terug zou keren was het antwoord trouwens “we gaan niets weghalen waarvan de fans aangaven dat het geweldig was.” Dit houd natuurlijk in dat we er voor 99,9% van uit kunnen gaan dat we materia terug zullen zien in de remake.

De Final Fantasy VII remake trailer laat het origineel zien op de PS4

De eerste trailer was niet veel meer dan een E3 teaser, een fluffy stukje suikerspin om fans van te laten smullen. De tweede ging meer in detail en we kregen hier werkelijk het een en ander te zien. We zagen wat we al eerder zagen namelijk in het origineel. Een aanval op de Shinra reactor met Cloud, Barrett en andere leden van de Avalanche in groot detail gerenderd. Hieruit konden we gelijk opmaken dat het vechtsysteem redelijk was veranderd ten opzichte van andere Final Fantasy spellen.

Het spel krijgt Episodes maar elk ervan is een volwaardige RPG

Al in 2015 kregen we te horen dat het spel meerdere delen zou krijgen. Elke met een eigen kijk op het verhaal. Men was bang dat het richting Hitman zou gaan en Square Enix gaf aan dat dit niet het geval zou zijn. Eerder zouden we moeten denken aan hoe Final Fantasy 13 en Final Fantasy 13-2 en Lighting Returns: Final Fantasy 13 met elkaar een compleet verhaal vertellen.

“Het zal een volledig spel zijn voor elk deel van de series. In XIII vertelde elk deel het verhaal vanuit een andere hoek.” Gaf Yoshinori Kitase aan. “Met de remake voor Final Fantasy VII hebben we al een heel verhaal. Het zou raar zijn als we dat niet gebruiken in de remake. Het complete verhaal moet er in terug komen.”

Turn-Based gaat de deur uit

In plaats van slechts een trailer te zijn om de hype levend te houden liet de Final Fantasy VII Playstation Experience demo daadwerkelijk wat gameplay zien. Ook een paar prachtige cut-scenes om toch echt te overtuigen dat de remake eraan zou komen… En wat bleek de turn-based actie was verdwenen. De aandacht lag op een nieuw gevechtssysteem, niet turn-based maar meer zoals we zagen in latere Final Fantasy games.

De actie was nog niet volledig uitgewerkt maar Nomura-san gaf aan dat het wat weg zal hebben van Dissidia. Natuurlijk zal het niet zo op actie gebaseerd zijn als Dissidia maar de style van de gevechten zullen er veel van weg hebben. Fans hebben zo in ieder geval een systeem waar ze niet helemaal vreemd van zijn voor Final Fantasy VII.

De remake ligt in handen van Tetsuya Nomura en ontwikkelaar CyberConnect2

Wat zal zorgen voor een niet al te snelle speelbaarheid, Final Fantasy VII is in handen gekomen van director Tetsuya Nomura de meest drukke director van Square Enix. Hij stapte zelfs uit Final Fantasy 15 om te werken aan Kingdom Hearts 3 wat een bijna mythische status verworven heeft. Hij was zo druk dat het gerucht gaat dat hij pas door had dat hij aan Final Fantasy VII zou werken toen hij zijn naam erbij in een interne memo zag staan.

Hoewel de director snelheid van Nomura het spel iets zou kunnen vertragen… CyberConnect2 de studio achter Asurs’s Wrath en Jojo’s Bizarre Adventure All Star Battle om maar iets te noemen staat er wel weer om bekend snel te zijn. De remake van Final Fantasy VII voor de PlayStation 4 staat inmiddels voor de deur. 10 April 2020 zouden we het spel moeten kunnen gaan spelen!

Bekijk ook:

Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Laden…

0

Moeder gaat viral met trucje om kinderen groenten te laten eten

Nieuwe economische crisis op komst door corona virus