Met deze tips val je makkelijk 10 kilo af zonder te sporten

0 Shares

De feestdagen zijn weer in aantocht. Dat betekent lekker en veel eten en drinken. De bourgondiër in jouw krijgt de overhand, en dat is niet erg, want dat mag best in deze feestelijke periode. Maar in het voorjaar, als de dikke jassen weer uit worden getrokken, dan wil je die extra kilo’s toch kwijt, zonder teveel moeite. Met deze handige tips raak je kilo’s kwijt zonder een dag te sporten.

Het draait allemaal om de juiste voeding

Je kan er rustig vanuit gaan dat je van een vette hap niet afvalt, en al helemaal niet als jouw dagelijkse beweging bestaat uit het uitlaten van de hond. Als je koolhydraten laat staan (rijst, pasta, brood, etc) dan ben je goed bezig. koolhydraten zorgen ervoor dat je moeilijker lichaamsvet kan verbranden. Daarnaast is het raadzaam om water te drinken in plaats van frisdrank, bier, etc.

Probeer je dieet zo aan te passen dat je alleen maar goede vetten binnenkrijgt. Deze zitten in (wit)vis, noten, vlees, en ook groenten doen het altijd goed. Het is uiteraard niet erg om een keer een patatje te halen, maar doe dat de eerste maand gewoon niet. Eet niet na 22.00 ‘s avonds, en ontbijt licht. Neem magere yoghurt met fruit in plaats van een boterham met kaas. Hieronder lees je nog meer tips waarmee je in weken tijd kilo’s af kunt afvallen zonder te sporten.

Bekijk ook:
Het RS-virus duikt steeds vaker op: Wat zijn de symptomen?

afvallen

1. Maak smoothies

Er zijn talloze recepten op internet te vinden voor smoothies die ervoor zorgen dat jij de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Daarnaast zorgen sapjes ervoor dat je het hongergevoel kan onderdrukken waardoor je minder geneigd bent om een hap koolhydraten te nemen. Maak ze elke dag vers, zodat je ze binnen handbereik hebt.

2. Voorkom verleidingen

Als je een zak chips of een witbrood in huis haalt dan zorg je er sneller voor dat je in de verleiding komt. Als je geen producten in huis haalt waar slechte vetten of koolhydraten in zitten dan zul je zien dat je sneller naar die smoothie of een stukje fruit grijpt. En nogmaals: drink veel water, met een stukje gember of komkommer erin. Je zit dan voordat je het weet op je streefgewicht.

3. Weeg jezelf één keer per week

Je wil jezelf niet demotiveren door om het uur angstvallig op die gehate weegschaal te gaan staan. Het kan zomaar zijn dat je aan het einde van de dag een halve kilo minder weegt, en als je wakker wordt een halve kilo meer. Dat kan van verschillende factoren afhangen. Als je jezelf een enkele keer in de week weegt dan zie je waar je het voor doet.

Bekijk ook:
Verplichte basisverzekering afsluiten

tips sporten dieet

4. Stel het niet uit

Van uitstel komt afstel. Als je echt die 10 kilo kwijt wilt dan begin je per direct, en stel je het niet uit tot na het weekend. Als je echt gemotiveerd bent dan stel je jouw plannen om af te vallen niet uit. Je zult jezelf dankbaar zijn als je ziet dat jouw vastberadenheid wat van die kilo’s heeft gekilled, waarna je nog gemotiveerder zult zijn om door te zetten.

5. kook je eigen maaltje

Als je jouw eigen eten maakt dan weet je precies wat erin gaat, en of het past bij jouw dieet. Er zijn hele kookbijbels geschreven waarin de meest uiteenlopende koolhydraatarme recepten staan opgeschreven. Als je dit soort recepten eet dan ben je bewust bezig. Als je deze tips naleeft dan zul je zien hoe snel je die 10 beoogde kilo’s kwijtraakt.

10 kilo afvallen

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

263
NIEUWS
POLLS
QUIZZEN
SHOPPING

Inloggen

Of met je gebruikersnaam:

Wachtwoord vergeten?

Wachtwoord vergeten?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Inloggen

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.