Tips voor aanschaf van kantoormeubilair 14
Saved Read later
Deel dit bericht

Tips voor aanschaf van kantoormeubilair

Een goede kantoorinrichting is onmisbaar. Werknemers presteren een stuk beter als de werkplek aangenaam is ingericht met ergonomische kantoormeubelen. Je kunt ook met een laag budget jouw kantoor inrichten met kwalitatieve kantoormeubelen. In dit geval is het interessant om te kijken naar de mogelijkheden op het gebied van gebruikt kantoormeubilair.

Kantoormeubelen van hoge kwaliteit

Goedkoop is over het algemeen duurkoop. Ben je van plan om al het kantoormeubilair na een paar jaar weer te vervangen, of wil je een investering doen voor de langere termijn? Kies voor kwalitatieve kantoormeubelen om te voorkomen dat de levensduur erg tegenvalt. Tweedehands kantoormeubelen van een A-merk zijn kwalitatief gezien doorgaans een betere keuze dan goedkoop kantoormeubilair gemaakt van inferieure kwaliteit en materialen.

Denk na over het materiaal

Sommige materialen zijn een stuk eenvoudiger schoon te houden dan andere materialen. Voor op kantoor is het doorgaans een goed idee om te kiezen voor materialen die eenvoudig te onderhouden zijn, zodat je hier weinig omkijken naar hebt. Schaf je kantoormeubelen ook niet enkel aan afgaande op het uiterlijk, maar verdiep je goed in het materiaal en de instelbaarheid van de meubels.

Bekijk ook:
Waarom is investeren in edelmetalen zo populair?

Kies voor kantoormeubilair op maat

Kies altijd voor kantoormeubilair dat instelbaar is voor de gebruiker. Jouw werknemers zijn namelijk allemaal anders en stellen andere eisen aan de werkplek. Ergonomisch kantoormeubilair heeft een positieve uitwerking op de werkhouding omdat het meubilair makkelijk aan te passen is. Denk aan de hoogte en rugleuning van een bureaustoel, maar ook zit-sta bureaus die het eenvoudig maken voor een werknemer om zittend en staand werken af te wisselen.

Het juiste kantoormeubilair zorgt ervoor dat jouw werknemers goed kunnen functioneren, productiever zijn en een groter gevoel van welzijn ervaren. Dit kan het ziekteverzuim verminderen en houdt medewerkers beter gemotiveerd en langer tevreden.

Hou rekening met de toekomst

 

Bedenk voordat je een nieuwe kantoorinrichting aanschaft na over de toekomst. Past dit kantoormeubilair in de toekomst nog steeds bij jouw bedrijf? Kun je extra exemplaren aanschaffen als je bedrijf gaat groeien? En is het meubilair geschikt voor technologische ontwikkelingen? Bij de aanschaf van gebruikt kantoormeubilair kies je het beste voor een leverancier die garantie biedt, zodat je hier terecht kunt bij vragen of klachten over de aankoop of als je in de toekomst bijvoorbeeld extra onderdelen nodig hebt.

Bekijk ook:
Efficiëntie en Veiligheid in Magazijnen door Geavanceerde Verlichtingsoplossingen

Oude kantoormeubelen verkopen

Je kunt ook zelf jouw gebruikte kantoormeubilair weer verkopen op het moment dat je voor een andere inrichting kiest. Kantoormeubilair verliest niet compleet zijn waarde. Hoeveel het kantoormeubilair waard is op het moment dat jij het wilt verkopen, hangt af van diverse factoren. De waarde van tweedehands kantoormeubelen wordt voornamelijk bepaald door de staat van het meubilair en de kwaliteit.

1.3k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.