De ideale combinatie tussen on- en offline promotie 13
Saved Read later
Deel dit bericht

De ideale combinatie tussen on- en offline promotie

Een goede marketingstrategie is belangrijk voor je bedrijf. Marketing heb je in vele soorten, maar we maken vaak onderscheid tussen twee strategieën: on- en offline promotie. Wanneer je online en offline marketing combineert, kan dit vaak iets moois opleveren. Er hoeft namelijk geen strijd te zijn tussen beide marketingstrategieën. 

Online marketing

Veel bedrijven en organisaties maken reclame via het internet. Online marketing is om deze reden vaak erg effectief. Er worden veel mensen bereikt tegen relatief lage kosten. Een van de grootste voordelen van online marketing is dat je kunt zien wie de reclame te zien krijgt en om hoeveel mensen het gaat. Hoe vaak is er geklikt, gedeeld en geliked? Online is vaak alles meetbaar. Wanneer de resultaten je niet bevallen, kun je de advertentie gewoon aanpassen. Een online promotie is om die reden vrijblijvend in tegenstelling tot een offline promotie. Een ander handig voordeel is de ‘call to action’. Via een online-advertentie kunnen klanten namelijk direct contact opnemen. Via een simpele druk op de knop kan er al actie worden ondernomen. Ook gaat het invullen van bijvoorbeeld contactformulieren een stuk sneller offline.

Bekijk ook:
Werkdruk verlagen: met deze tips doe je dat zelf

Offline marketing

Hoewel veel bedrijven alleen nog maar offline promoten, is dit niet per se aan te raden. Offline marketing is weliswaar niet zo gericht als online marketing, maar ook hier valt nog het een en ander uit te halen. Het blijft belangrijk om offline je merknaam en producten te laten zien op de markt. Zo kun je brochures drukken die ervoor zorgen dat de klant een hoop informatie krijgt. Op het internet is het namelijk niet handig om lange teksten samen te voegen tot een advertentie. Ook kun je gemakkelijk zelf je reclameborden laten bedrukken bij Drukwerkdeal.nl. Vooral bij fysieke ondernemingen blijft offline marketing cruciaal: passerende klanten moeten het imago van je bedrijf kunnen oppakken. Als je de doelgroep weet te bereiken, kan ook een offline promotie erg effectief zijn!

Samenvoeging

Kortom: een samenvoeging leidt vaak tot het beste resultaat. Kies vooral niet voor totale on- of offline promotie. Offline marketing trekt altijd nog een paar potentiele klanten aan die je met een offline marketingcampagne niet kunt bereiken. Ook is niet elk bedrijf weggelegd voor online promotie. Ga na welke doelgroep jouw bedrijf aantrekt en maak op basis daarvan een marketingstrategie.

Deel dit bericht
Read later

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1.3k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.