in ,

3 tips voor kleine webshops

Voor kleine webshops kan het soms lastig zijn om op te vallen tussen de grote bedrijven. Maar het is niet onmogelijk! Met onderstaande tips kan je je als webshop beter positioneren en ook meer resultaat behalen.

1. Professionele webshop

Je website is een online visitekaartje. Het laat zien wat je verkoopt, wat je stijl is en waar je voor staat. Een professionele, overzichtelijke website is daarom erg belangrijk. Voorzie alle producten van mooie foto’s, een pakkende productomschrijving en duidelijke leveringsvoorwaarden. En niet vergeten: het betaalproces moet zo makkelijk mogelijk zijn. Niet iedereen heeft PayPal of een creditcard. Maak daarom gebruik van iDEAL, zodat iedereen jouw product kan bestellen.

Een extra tip is om je webshop te voorzien van een blogpagina. Hierop kan je artikelen plaatsen die je vindbaarheid in de zoekmachines vergroten. Let daarbij wel op dat je ze optimaliseert voor zoekmachines. Dit kan door relevante zoekwoorden te plaatsen op de juiste plekken. Naast dat een blog je positie verbetert, geeft het de bezoeker ook meer informatie over je product. Als je sieraden verkoopt kan je bijvoorbeeld schrijven over hoe je je ringmaat kan meten of hoe je echt zilver kan herkennen.

2. Sociale media strategie

De online concurrentie is moordend. Om meer aandacht te geven aan jouw product, is een goede sociale media strategie onmisbaar. Bedenk wie jouw doelgroep is, hoe je hen kan bereiken en maak op basis daarvan een contentplanning. Handige sociale media kanalen voor jouw strategie zijn onder andere Pinterest en Instagram.

Lees ook:
Auto leasen? Met dit unieke concept kan je hiermee geld verdienen!

Zodra je strategie is opgesteld, is het tijd om een bedrijfsprofiel aan te maken. Deel regelmatig foto’s, gebruik de juiste hashtags en promoot je bedrijf. Sociale media maken het mogelijk om interactie te krijgen met de klant, waardoor het contact persoonlijker wordt. Reageer als iemand jouw product tagged in een foto en reageer op andere Instagram gebruikers. Een goede promotie tip is om klanten korting aan te bieden in ruil voor een foto op sociale media. Zo krijg jij extra exposure en is de kans groot dat je klant nog een keer bij jou bestelt. Win-win!

3. Jouw stempel erop drukken

Veel mensen steunen liever een lokale ondernemer dan een grote multinational. Niet voor niets is ‘support small business’ steeds belangrijker. Potentiële klanten willen iets persoonlijks en de kleine ondernemer steunen. Maak hier gebruik van! Benadruk jouw stijl en geef persoonlijke aandacht na de aankoop. Dit kan bijvoorbeeld door bestellingen te verzenden in bedrukte dozen. Denk bijvoorbeeld aan een kartonnen doos met jouw logo. Of voorzie de bestelling van mooi inpakpapier en een handgeschreven kaart. Persoonlijke aandacht geeft net dat beetje extra en laat zien dat je je klanten waardeert. Pluspunt: een unieke verpakking is ook een mooi plaatje op sociale media!

Lees ook:
Is de zorg nog betaalbaar na corona?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Studenten in de problemen door coronacrisis

T-shirts voor de man: wat is hét model?