5 fysieke winkels die in de komende jaren populair blijven 12
Saved Read later
Deel dit bericht

5 fysieke winkels die in de komende jaren populair blijven

In de afgelopen jaren hebben we met de nodige veranderingen te maken gehad. Wat te denken van de toegenomen populariteit van online eten bezorgen? En wat te denken van het online bestellen van allerlei producten? Door het internet hebben de fysieke winkels het in ieder geval zwaar gehad.

Maar, blijft dit zo? Dat ligt er maar net aan om wat voor winkel het gaat. Er zijn namelijk meerdere fysieke winkels die in de toekomst – hoogstwaarschijnlijk – populair blijven.

1. Coffeeshop

Voor een coffeeshop bestaat eigenlijk geen goed online alternatief. De producten die je in een coffeeshop kunt kopen, kun je simpelweg niet online kopen. Dit heeft met reguleringen te maken, maar ook met de levering. Als je naar een coffeeshop toe gaat, wil je uiteraard zo snel mogelijk je producten krijgen. Je hebt geen zin om daar nog een dag op te wachten. En koop je de producten in de fysieke winkel de grootste coffeeshop? Dan ben je ook nog eens van de perfecte kwaliteit verzekerd.

2. Snackbar

Heb je geen zin om te koken? Dan is het erg verleidelijk om online maar wat eten te bestellen. Dit is laagdrempelig, dit is relatief betaalbaar en dit is uiteraard ook heel gemakkelijk. Toch is het zo dat er ook meerdere redenen zijn om even snel langs de snackbar te gaan.

Heb je bijvoorbeeld weinig bezorgrestaurants bij jou in de buurt zitten? Dan kom je al snel bij de snackbar bij jou in de buurt uit. Of loop je toevallig langs de snackbar en heb je écht zin in lekker frietje? Dan loop je even snel de snackbar in en geniet je van een lekkere hap. De verwachting is dat de snackbars niet uit het straatbeeld gaan verdwijnen.

3. Opticien

Het ligt in de lijn der verwachtingen dat opticiens ook nog lang blijven bestaan. Dit heeft met meerdere redenen te maken:

  • Je kunt prima online een bril kopen, maar je kunt niet online een oogmeting uit laten voeren.
  • Je kunt problemen met je ogen krijgen, waarvoor je simpelweg naar een opticien toe moet. Dit is bijvoorbeeld het geval als je je lens in je oog kwijtgeraakt bent. Of als je last hebt van droge ogen na een lange werkdag.
  • Je kunt online van goed advies voorzien worden, maar in een fysieke opticienwinkel nog veel beter. De opticiens die in zo’n winkel werken, hebben veel kennis. En zij zijn ook in staat om met de juiste apparatuur je ogen nauwkeurig te bekijken.

4. Supermarkt

Heb je een hekel aan het doen van boodschappen? Dan kun je prima online boodschappen bestellen, maar dat kent ook zijn keerzijde. Zo moet je per sé op het afgesproken tijdstip thuis zijn om de boodschappen in ontvangst te nemen.

Het is daarom logisch dat supermarkten ook in de toekomst blijven bestaan. Er zijn bovendien nog veel mensen die graag naar de supermarkt gaan. En niet zo graag online boodschappen bestellen. De rol van supermarkten gaat ongetwijfeld veranderen, maar de supermarkten blijven ongetwijfeld bestaan.

5. Parfumerie

Wil je een nieuw parfum kopen? Je kunt dan online uit talloze parfums kiezen, maar welk parfum vind je nou écht lekker? Om dat te bepalen, zou je wel naar een parfumerie toe moeten. Het is daarom logisch om te verwachten dat in de toekomst ook de parfumerieën zullen blijven bestaan.

Leuk detail: meerdere luxe merken richten zich met name op de fysieke winkels. Zij geven aan dat met fysieke winkels een bepaalde sfeer gecreëerd kan worden. En dat daarmee klanten gebonden kunnen worden.

1.2k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.