in

5 nieuwste trends op slaapgebied

Mensen worden steeds drukker. We besteden tijd aan onze carrière, onze kinderen, onze partner, onze vrienden, onze ouders en onze hobby’s. Daarnaast kijken we per dag vaak uren naar schermen. De tv staat aan, onze telefoon is in de buurt en werken doen we via onze computer. Geen verrassing dus, dat steeds meer mensen zich moe voelen. Er is daardoor steeds meer aandacht voor slaap: wat werkt, wat niet, hoelang moet je slapen en hoe zorg je ervoor dat je de beste nachtrust krijgt? Hieronder vind je de 5 nieuwste trends op slaapgebied.

Het gebruik van natuurlijke materialen

We maken in en om ons huis steeds meer gebruik van natuurlijke materialen. Die trend vertaalt zich ook naar de slaapkamer. Natuurlijke materialen die terugkomen in slaapkamers zijn bijvoorbeeld rotan, bamboe of hout. Het geeft slaapkamers een rustgevende uitstraling en het zijn vaak duurzame materialen die jaren mee kunnen gaan.

Planten in je slaapkamer

Steeds meer mensen halen planten in huis. Deze mogen ook zeker niet ontbreken in je slaapkamer! Het hebben van planten in je slaapkamer heeft namelijk talloze voordelen. Ze zien er niet alleen mooi uit, ze zorgen ook dat de lucht in je slaapkamer gezuiverd wordt en ze zorgen voor zuurstof. Daarnaast wijst onderzoek uit dat planten je gelukkig maken, ze stressreducerend werken en ze een positieve invloed hebben op je algehele gezondheid. Nou, op naar het dichtstbijzijnde tuincentrum!

Traagschuim matrassen

Een andere trend op slaapgebied zijn traagschuim matrassen. Dit zijn niet zomaar matrassen: ze worden ook wel NASA matrassen genoemd! Traagschuim komt namelijk oorspronkelijk uit de ruimtevaart. Het grote voordeel van een traagschuim matras is dat het zich vervormd naar je lichaam. Zo ervaren je spieren ’s nachts veel minder druk. Ook zijn ze duurzaam: ze gaan gemiddeld tot wel 10 jaar mee. Lees hier waar je op moet letten om het beste traagschuim matras uit te kiezen!

Micro napping

Een chique naam voor het welbekende middagdutje van 20 minuten. Nu populairder dan ooit! Het is misschien niet iets dat je snel op je werk zal doen, maar in een tijd waarin we meer dan ooit thuiswerken, is het makkelijk om een kleine 20 minute-nap erin te passen. Onderzoek wijst uit dat het een enorm effectieve manier is om slaap in te halen. Daarnaast zorgt het ervoor dat je de rest van de dag alerter en energieker bent. Het beste tijdstip voor een middagdutje verschilt per persoon, maar voor de meeste mensen is het in de vroege namiddag. Na 15:00 kun je beter niet meer indutten, dit heeft dan weer een negatief effect op je nachtrust.

Goede verlichting bij het slapen

In een tijd waarin we bijna de hele dag naar schermen kijken, is het juiste licht voor het slapengaan van groot belang. Fel licht, felle lampen of licht van schermen wordt door je lichaam geassocieerd met activiteit. Daar blijf je dus van wakker! Gedempt, warm licht wordt daarentegen door je lichaam geassocieerd met slaap. Het is dus belangrijk om je, voor het slapengaan, te omringen met zoveel mogelijk gedempt en warm licht en fel licht te vermijden. Heb jij een felle leeslamp? Vervang die dan dus eens door een warm, wat gedempter lichtje! Je nachtrust zal ervan profiteren.

Bekijk ook:
Tips tegen slapeloosheid

Foutje gezien? Laat het ons weten! Selecteer de tekst en druk Ctrl+Enter.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Wat je moet weten over trombose

Wat je moet weten over trombose


Warning: Attempt to read property "ID" on int in /home/trending/domains/trending.nl/public_html/wp-content/themes/bimber/includes/post.php on line 1023

Warning: Attempt to read property "ID" on int in /home/trending/domains/trending.nl/public_html/wp-content/themes/bimber/includes/plugins/media-ace.php on line 128

Video: Brazilië bouwt nieuw mega standbeeld van Jezus