De bizarre Mukbang trend 12
Saved Read later
Deel dit bericht

De bizarre Mukbang trend

Octopus, 10.000 kipnuggets of een vis die live op camera wordt geslacht. Je kunt het zo gek niet bedenken bij de mukbang- community. Hoe zijn deze bizarre eetvideo’s zo populair geworden en waarom?

Wat zijn Mukbang video's?

Mukbang- video’s zijn simpel gezegd YouTube video’s waarin mensen eten en drinken voor de camera. Er wordt erg luidruchtig gegeten in de meesten met veel gesmak en geslurpt. Mukbangs zijn eigenlijk bedacht in Zuid Korea al lang voordat ze in Amerika en Europa bekend werden. Een reden dat het zoveel bekeken werd door de Zuid- Koreanen was omdat het voelde alsof je minder eenzaam was als je alleen moest eten.

Na een tijd werd het opgepikt als trend en begonnen steeds meer YouTubers Mukbangs op te nemen. Veel YouTubers doen het als een soort gezellige “sit-down” video om te kletsen en te eten en het idee te geven alsof je met een vriend of vriendin aan het praten bent. Maar er is ook een hele Mukbang- community en deze video’s zijn iets minder onschuldig.

Bekijk ook:
NHS geeft bizar kijkje in onnodige 112-meldingen in Verenigd Koninkrijk

Kritiek op Mukbang community

Er is veel kritiek op de community, niet alleen omdat 10.000 calorieën in een korte tijd eten niet al te gezond is maar ook omdat er veel kritiek naar voren komt over het dierenleed dat met sommige van deze filmpjes meekomt. Een voorbeeld hiervan is het YouTube kanaal Ssoyoung, van een meisje die live dieren martelt en slacht voordat ze ze opeet.

Een wild en chaotisch wereldje dus, het moet je ding zijn. Wat vinden jullie van Mukbangs? Kijken jullie ze wel eens of vinden jullie het maar naar om mensen te zien eten?

Bekijk ook:

2.3k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.