Tips voor een succesvolle advertentie op Facebook 14
Saved Read later
Deel dit bericht

Tips voor een succesvolle advertentie op Facebook

Met een goede advertentie op Facebook kan je online een groot publiek en heel wat potentiële klanten vinden. Steeds meer bedrijven en ondernemers gebruiken Facebook – en andere social media – daarom om (nieuwe) klanten te bereiken, maar hoe kan je dat nou het beste aanpakken? Wil jij ook gaan adverteren op Facebook? Dan moet je snel verder lezen, want in dit artikel delen we een paar nuttige tips voor een succesvolle advertentiecampagne!

Tip 1: Kies de juiste doelgroep

Facebook biedt je de mogelijkheid om een doelgroep te selecteren. Maak hier ook gebruik van. Bij het kiezen van een doelgroep kan je onder meer selecteren op geslacht, leeftijd, plaats en interesses en zo kan je heel nauwkeurig aangeven voor wie de advertentie is bedoeld. Bij een goed gedefinieerde doelgroep zal je advertentie beter presteren!

Tip 2: Kies de juiste doelstelling

Bij het adverteren op Facebook moet je ook een doelstelling aangeven. Zo kan je er onder meer voor kiezen om:

  • meer websitebezoekers te genereren
  • meer betrokkenheid met je posts te genereren
  • meer chatberichten te krijgen
Bekijk ook:
Optimaliseer jouw netwerkervaring: Het belang van visitekaartjes met QR code

Vergeet je doel niet aan te geven, want anders kiest Facebook voor jou.

Tips voor een succesvolle advertentie op Facebook 15

Tip 3:  Selecteer een aantrekkelijke afbeelding

Op social media kan je makkelijk de aandacht van je publiek trekken met een goede afbeelding. Kies voor een afbeelding die goed past bij de inhoud van de advertentie, maar die tevens niet al te saai oogt. Gebruik daarnaast niet van die overduidelijk standaard stockfoto's, want daar wordt niemand echt enthousiast van.

Tip 4: Call to Action

Vergeet de Call to Action niet. Wat wil je met de advertentie bereiken? Wil je dat de mensen de website bezoeken voor meer informatie? Dan kan je dat maar beter in de tekst zetten.

Tips voor een succesvolle advertentie op Facebook 16

Tip 5: Zet in op videocontent

Wil je graag een hoge engagement creëren met je advertentie? Dan is het een verstandig idee om eens aan de slag te gaan met videocontent. Volgens ODIV – Online marketing bureau Utrecht – is video een van de meest gebruikte type marketing content van dit moment en zorgt het relatief voor veel betrokkenheid. Het online publiek lijkt video's te waarderen, dus probeer het eens uit!

Tip 6: Test je advertenties

Het is geen gek idee om de advertenties op Facebook vooraf te testen met een klein budget. Laat de advertentie eerst een paar dagen voor een klein bedrag – bijvoorbeeld 10 euro – aan staan en kijk dan naar het resultaat. Ben je tevreden, dan kan je de advertentie weer gebruiken. Maar, als het resultaat tegenvalt is het beter om de advertentie nog even te bewerken.

Bekijk ook:
Trendsetters in marketing: hoe blijf je relevant?

Daarnaast is het ook geen slecht idee om verschillende versies van advertenties naast elkaar te testen. Elke advertentie kan je net een andere tekst of afbeelding geven. Misschien werkt een advertentie wel veel beter dan de andere advertenties, en zo kan je de echte toppers ontdekken.

Tips voor een succesvolle advertentie op Facebook 17

Tip 7: Let op de richtlijnen en regels van Facebook

Facebook heeft een aantal richtlijnen en regels en die kan je maar beter niet negeren. Een advertentie die de regels overtreedt kan negatieve gevolgen hebben, dus probeer dit te voorkomen. Lees de richtlijnen en regels dus en zorg ervoor dat je advertenties deze niet overtreden.

Tip 8: Heb geduld met Facebook

Van een groot bedrijf zoals Facebook verwacht je dat hun systeem super vlot zou werken, maar dat is niet altijd het geval. Het adverteren met Facebook kan daarom soms een beetje moeilijk zijn, dus neem even de tijd om dit te leren en hoe je hier mee om moet gaan.

Heb jij nog een goede tip voor een succesvolle advertentie op Facebook? Deel die dan hieronder door een reactie achter te laten! Je kunt adverteren op Facebook uit besteden aan ODIV- online marketing bureau Utrecht.

Deel dit bericht
Read later
Avatar foto
Nick

Hey, ik ben Nick. Ik heb een passie voor films, televisieseries, schrijven, lezen, games, politiek, sport en social media. Als Trendwatcher zal ik vooral de focus op deze onderwerpen leggen. Ooit hoop ik nog een boek te schrijven, maar voor nu blijft het vooral bij artikelen voor websites. Veel leesplezier gewenst!

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1.2k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.