Jonge professional met een bureaujob? Dit is de garderobe die je nodig hebt! 14
Saved Read later
Deel dit bericht

Jonge professional met een bureaujob? Dit is de garderobe die je nodig hebt!

Als jonge professional die net het werkveld instapt, is het belangrijk om serieus genomen te worden. Een van de manieren waarmee je je professioneel opstelt, is de garderobe die je draagt. Tijdens je universiteitsjaren was het perfect oké om naar de aula te komen in een joggingbroek die eruitzag als gatenkaas, maar nu je in een meer deftige setting werkt, is het belangrijk dat je de juiste kleren draagt. Twijfel je waarin je moet investeren? Wij geven je graag tips! 

Tip 1: Let op de kledingstijl van je collega’s

Niet elk bedrijf heeft dezelfde dresscode. Zo staan marketingbureaus erom bekend een meer low-key dresscode te hebben, terwijl er veel sales jobs zijn waarvoor mannen verplicht een pak aan moeten en vrouwen een rokje met hakken. Voor je een klein fortuin uitgeeft aan nieuwe kleren, is het belangrijk om een goed beeld te hebben van de dresscode op kantoor. Houd daarom je ogen goed open als je op sollicitatiegesprek gaat. Vind je het dan nog steeds wat vaag? Dan kun je het nog altijd eens navragen bij HR of even googelen of er een bepaalde dresscode is in de sector waar je werkt. 

Bekijk ook:
Trendsetters in marketing: hoe blijf je relevant?

Tip 2: Kies voor kwalitatieve stoffen en een goed zittende fit

Ken je dat, dat je iemand ziet en vindt dat die persoon er goed en luxueus uitziet? Misschien vroeg je je wel eens af waarom de ene man in een pak er geweldig uitziet, terwijl de andere er in praktisch hetzelfde pak er eerder afgeleefd uitziet. 

Het antwoord op deze vragen is vaak te vinden in de stoffen die iemand kiest voor hun kleren en of ze letten op de fit van hun garderobe. Zo zijn stoffen zoals merinowol, puur katoen en zijde niet alleen heerlijk om te dragen, ze zien er ook veel beter uit dan veel synthetica-mixen. Let er dus op wat je koopt – soms is het beter om iets meer te betalen en jaren te genieten van je kwalitatieve trui, dan om elk jaar een nieuwe trui te moeten kopen omdat de kwaliteit er na enkele wasjes zo op achteruit gaat. 

Bekijk ook:
Alles over het vinden van een goede bureaustoel en een goede afstelling

Ook kan het helpen om je kleding perfect op maat te laten inleggen bij een goede naaister. Zeker bij een herenpak maakt dit het verschil. Een goed pak dragen zorgt ervoor dat je er professioneler uitziet, en de kans is groot dat je je ook zelfverzekerder voelt. 

Tip 3: Vergeet je accessoires niet! 

Ook niet onbelangrijk: je accessoires. Wat is het nut om een mooi pak te dragen, als je portefeuille nog met duct tape vastgetaped is? Kies voor een mooie leren pasjeshouder, bijvoorbeeld een slim wallet type, waarin je je belangrijkste pasjes en business cards kunt bewaren. Zo krijg je niet het schaamrood op de wangen op een werkevent. 

Voor vrouwen is het ook altijd een aanrader om te investeren in goede juwelen – of op z’n minst in juwelen die niet snel hun kleur verliezen. Toch jammer als je een ring koopt die ervoor zorgt dat je vingers groen zijn! 

Veel succes in je professionele carrière! 

Deel dit bericht
Read later

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1.1k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.