5 top manieren om je administratie te regelen en beheren 12
Saved Read later
Deel dit bericht

5 top manieren om je administratie te regelen en beheren

Ben je recent als ondernemer begonnen? Of ben je al een tijdje als ondernemer actief? Indien je een ondernemer bent, heb je met meerdere verplichtingen te maken. Eén van deze verplichtingen is dat je voor een sluitende boekhouding/administratie moet zorgen.

Iets waar veel ondernemers tegenaanlopen, is een uitdaging op dit gebied. Hoe is het mogelijk om de administratie te regelen en te beheren? Hoe kan dit zo voordelig mogelijk geregeld worden? En hoe kun je hier de juiste mensen voor vinden? Dit zijn vragen waar menig ondernemer tegenaan loopt. Geldt dit ook voor jou? Dan kun je eens naar de onderstaande vijf manieren kijken.

Manier 1: iemand aannemen voor je administratie

Sta je aan het roer van een groter bedrijf? Of maak je op dit moment een gigantische groei door? In beide gevallen kan het interessant zijn om iemand aan te nemen voor je administratie. Het klopt dat dit een forse investering is, maar dit verdien je op termijn weer terug. Een sluitende administratie is immers onbetaalbaar te noemen.

Manier 2: een boekhouder inschakelen

Zie je het niet zitten om iemand vast in dienst te nemen? Dan is het verstandiger om een specialist in de vorm van een boekhouder in te schakelen. Uiteraard brengt ook dit een prijskaartje met zich mee, maar je bent wel van de perfecte service verzekerd. Elke boekhouder weet immers precies aan welke eisen een sluitende administratie moet voldoen. En een boekhouder weet ook hoe je geld kunt besparen of hoe je zo min mogelijk belasting kunt betalen.

Bekijk ook:
Kantoortrends 2024: Flexibel, Duurzaam en Smart

Manier 3: ga zelf met de administratie aan de slag

Je kunt er ook voor kiezen om zelf met de administratie aan de slag te gaan. Je kunt hiervoor van tal programma’s gebruik maken, waardoor je dit proces al een stuk makkelijker voor jezelf maakt.

Ga je graag met de tijd mee? Dan doe je er verstandig aan om je administratie volledig online te regelen. Iets wat daarvoor goed van pas komt, is Microsoft Azure. Mocht je hier nog geen ervaring mee hebben, is het volgen van een Azure cursus aan te raden. Met zo’n cursus krijg je dit systeem van A tot Z onder de knie.

Manier 4: schakel een administratiekantoor in

Vind je het niet zo belangrijk om boekhoudkundige adviezen te ontvangen? Of wil je het regelen van je administratie zo betaalbaar mogelijk houden? In dergelijke gevallen kun je prima kiezen voor het inschakelen van een administratiekantoor. Een dergelijk kantoor hanteert aantrekkelijkere tarieven dan een boekhouder, maar is niet zo’n specialist op het fiscale vlak.

Bekijk ook:
AI en Auteursrecht: efficiëntie en uitdagingen in het digitale tijdperk

Manier 5: automatiseer je administratie zoveel mogelijk

Heb je het liefste zo min mogelijk omkijken naar je administratie? Logisch. Het bijhouden van een administratie is saai, is veelal repeterend werk en vraagt om relatief veel tijd. Om deze problemen in één keer op te lossen, kun je met automatiseringssoftware aan de slag. Door meerdere werkzaamheden te automatiseren, automatiseer je je administratie zoveel mogelijk. Dat levert een flink besparing van zowel tijd als geld op.

Wat is nou de beste manier om je administratie te regelen en te beheren? Dit hangt van twee facetten af:

  • Je wensen: wil je alleen snel je administratie kunnen regelen of geregeld hebben? Of wil je ook van de juiste fiscale adviezen voorzien worden? Je voorkeuren zijn bepalend voor de manieren waaruit je kunt kiezen.
  • Je budget: hoeveel geld heb je over voor het regelen en beheren van je administratie?
Deel dit bericht
Read later

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1.3k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.