Zakelijke telefonie vanuit eigen home office 12
Saved Read later
Deel dit bericht

Zakelijke telefonie vanuit eigen home office

Thuiswerken, je kunt er niet meer omheen. Kantoorgebouwen staan leeg en woonhuizen zijn gevuld met werkende ouders en rondrennende kinderen. Een noodgedwongen aanpassing in ons professionele leven, met een verrassende wending. Waar we aan het begin vooral aan het klagen waren over thuiswerken, lijken er steeds meer faciliteiten te ontstaan om ons eigen paradijselijk ‘homeoffice’ te creëren. We draaien onze hand niet meer om voor de zakelijke telefoontjes die we vanuit onze luie stoel doen. Terug naar kantoor? Die versoepeling willen we nog even niet horen. 

Waar we voorheen druk in de weer waren met de vaste telefoon op kantoor, hebben de meeste bedrijven tegenwoordig virtuele telefoonnummers. Deze telefoonnummers worden geleid via de cloud en kunnen heel makkelijk worden doorgeschakeld naar de mobiele telefoon. Zo kan Gerda van de frontoffice haar werk in het zonnetje in de tuin doen, en kan Frans van financiën eindelijk de hele dag vanuit zijn mancave werken. 

Inmiddels is het zo ver doorontwikkeld dat een servicenummer gepaard gaat met vele aanvullende functies. Gesprekken kunnen worden opgenomen en krijgen medewerkers een melding of het telefoontje zakelijk, intern of privé is. Ook gaan de servicenummers samen met een app waardoor wijzigingen heel makkelijk en snel aangepast kunnen worden. Zo hoeft er niet meer gestunteld te worden met doorschakeling tussen verschillende mobiele telefoons, wat meestal al bij voorbaat gedoemd was om te mislukken. Maar hoe kom je als bedrijf in bezit van dit mooie technisch snufje?

Bekijk ook:
Lex Gielen: “Capilex doet wat banken vaak niet doen”

Een bedrijf kan een professioneel virtueel telefoonnummer afsluiten bij een telefoonmaatschappij zoals Belfabriek. Dit nummer kan vanuit een platform, of een samengestelde belgroep, doorgeschakeld worden naar mobiele telefoons en computers van medewerkers. Meestal gaat hier voor bellers een menu aan vooraf. Medewerkers kunnen dan vanaf iedere locatie werken en wordt de ouderwetse telefooncentrale overbodig. Zo’n servicenummer begint met 0800, 0900, 085 of 088. Een nieuw 085 nummer aanvragen of welk nummer dan ook, kan ook eenvoudig online. Je kunt zelf je eigen nummer kiezen, een mooi en makkelijk te onthouden zakelijk nummer. Anderzijds is het mogelijk om een bestaand 085 nummer te verhuizen, wat in jargon ook wel porteren genoemd wordt.

De verschillen tussen deze nummers zijn de tarieven. Zo zijn 0800 nummers gratis voor bellers, daarentegen kan voor 0900 nummer aanvragen gekozen worden om de hulplijn kostendekkend te maken of er zelfs aan verdienen. Je kunt hier namelijk je eigen tarief bepalen, tot 1 Euro per minuut. Nationale 085 en 088 nummers kennen het lokale vaste tarief. Buiten de vele voordelen voor medewerkers, heeft deze manier van doorschakelen ontzettend veel voordelen voor een bedrijf.

Bekijk ook:
Wat is de beste ergonomische wiebelkruk?

Overal en altijd bereikbaar wanneer nodig

Doordat servicenummers aangeleverd worden met een app waarin instellingen gewijzigd kunnen worden, kan de eindbestemming van een telefoontje heel snel aangepast worden. Daardoor worden bellers direct goed doorgeschakeld en is het bedrijf altijd bereikbaar.

Blijvend telefoonnummer

Het bedrijfsnummer is geen fysieke lijn meer en wordt er zelf bepaalt waar de eindbestemming ligt. Hierdoor kan een bedrijf ook bij een fysieke verhuizing gewoon het huidige telefoonnummer behouden.

Groeit met het bedrijf mee
Servicenummers kunnen op elk moment makkelijk en snel uitbreid worden, om zo meer bellers te woord te kunnen staan. Ondanks uitbreiding van de capaciteit behoudt het nummer toch zijn professionele uitstraling, dit door de vele aanvullende functies zoals bijvoorbeeld het keuzemenu.

Klanttevredenheid
Doordat bellers direct bij de juiste personen terecht komen, en niet te horen krijgen dat het toestel verkeerd doorgeschakeld is, zal de tevredenheid over de service groter zijn. En betere service leidt tot betere zaken.

Komt er nou toch het ‘ongelukkige’ moment dat we binnenkort weer met z’n allen in de file naar kantoor staan, dan kan de eindbestemming van het nummer weer heel makkelijk terug gewijzigd worden naar kantoor. Maar laat onze minister president nog maar even wachten met dit besluit. 

Deel dit bericht
Read later

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1.1k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.