Een eigen magazine op de markt brengen? Zo doe je dat 12
Saved Read later
Deel dit bericht

Een eigen magazine op de markt brengen? Zo doe je dat

Heb je wilde plannen om je eigen magazine op de markt te brengen? Ondanks dat de maatschappij zich tegenwoordig grotendeels digitaal afspeelt, kan dit een prima beslissing zijn. Met een eigen magazine kun je bijvoorbeeld veel kanten op. En kun je je eigen brand bouwen.

Maar, hoe kun je nou je eigen magazine op de markt brengen? Wat heb je hier precies voor nodig? En waar moet je rekening mee houden? Hieronder vind je enkele handige tips voor het uitbrengen van een eigen magazine.

Tip 1: werk je idee volledig uit

Heb je een bepaald idee over een nieuw te lanceren magazine? Doe dan eerst onderzoek naar de haalbaarheid van je idee. Dit doe je door je idee tot in detail uit te werken.

Geef voor jezelf antwoord op onderstaande vragen:

  • Wat moet er in het magazine komen te staan? Wil je bijvoorbeeld een ander magazine min of meer kopiëren? Of wil je juist voor een compleet nieuw soort magazine gaan?
  • Wat moet de uitstraling van het magazine worden? Gaat je voorkeur uit naar een glossy/luxe magazine? Of heb je het liefste een zo’n simpel mogelijk magazine?
  • Wie is de doelgroep? Denk ook goed na voor wie je het magazine gaat ontwikkelen. Doe je dit bijvoorbeeld voor mannen, voor vrouwen of voor een specifieke doelgroep? Werk je doelgroep tot in detail uit.
Bekijk ook:
Trendsetters in marketing: hoe blijf je relevant?

Tip 2: maak een kostenanalyse

Het op de markt brengen van een magazine vraagt om een flinke investering. Je moet het magazine drukken, je moet het magazine ontwerpen en je moet voor de invulling van het magazine zorgen. Al deze zaken gaan gepaard met een behoorlijke investering.

Je moet daarom op voorhand een kostenanalyse maken. Hierbij moet je tot in detail uitwerken met welke kosten je te maken krijgt. En je moet hierbij ook direct een batenanalyse maken. Het doel is immers wel om met je magazine geld te verdienen.

Tip 3: denk goed over de marketing na

Heb je het idee van je nieuwe magazine compleet uitgewerkt? Dan is het zaak om je magazine op de juiste manier in de markt te zetten. Dit doe je bijvoorbeeld door op de juiste manier marketing te voeren.

Het leuke is dat je met marketing veel kanten op kunt. Je kunt bewust voor offline marketing kiezen. Een brochure maken is daarbij een goed idee, voornamelijk om adverteerders te strikken. Want, als uitgever van magazine heb je adverteerders én lezers nodig. Met marketing kun je zowel adverteerders als lezers strikken.

Bekijk ook:
Werkdruk verlagen: met deze tips doe je dat zelf

Je kunt echter ook voor online marketing kiezen. Hierbij richt je je op de online kanalen, zoals social media. Via social media kun je oprecht veel mensen bereiken, waarbij je ook nog gericht kunt targetten. En dat heb je nodig om de juiste mensen te bereiken.

Tip 4: ontwerpen van het magazine

Voordat je het magazine kunt uitbrengen, moet je het magazine ontwerpen. Het lastige hierbij is dat je hier bepaalde skills voor nodig hebt. Het magazine moet namelijk overzichtelijk zijn, maar moet ook tot de verbeelding spreken. Bovendien moet het ontwerp volledig passen bij de inhoud van het magazine.

Heb je niet zelf de skills om je magazine te ontwerpen? Dan heb je hier een vakspecialist voor nodig. En voor zo’n specialist moet je ook weer diep in buidel tasten.

Maar, een magazine hoef je uiteraard niet altijd zakelijk uit te geven? Wil je bijvoorbeeld een leuk en origineel cadeau aan iemand geven? Maak dan via myglossy.nl je eigen magazine over/voor de ontvanger van het cadeau. Een super leuk en origineel cadeau!

1.3k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.