in ,

Meer vraag naar elektrische fietsen door Corona Crisis

We worden nog steeds geadviseerd zoveel mogelijk thuis te werken en alleen te reizen met het openbaar vervoer als dat echt nodig is. De corona uitbraak heeft ervoor gezorgd dat steeds meer mensen kiezen voor de fiets en ook de vraag naar elektrische fietsen is enorm gestegen. Dit komt omdat men meer dan ooit behoefte heeft aan beweging! Daarbij zorgen auto’s voor files, zijn minder praktisch en slecht voor het milieu. Maar wat maakt de elektrische fiets zo gezond? Wij vertellen je er alles over!

Gezond voor de mentale gesteldheid

Met de elektrische fiets de natuur in trekken zorgt voor verhoging van je creativiteit. En daar kun je nog wel eens behoefte aan hebben, als je thuis werkt en de muren op je af komen. Een dosis frisse lucht brengt jouw hersenen namelijk in een hogere versnelling, waardoor je je bij terugkomst weer goed kunt focussen. In de ochtend beginnen met een rondje fietsen is een goede manier om opgewekt aan je werkdag te beginnen en je eventuele stresslevel te verlagen. Wil het hoofd even niet meer meewerken en komt er niets nuttigs meer uit? Stel jezelf bloot aan de natuur door bijvoorbeeld een blokje om te gaan met de e-bike. Dit kan helpen je geest weer op te laden en tot nieuwe inzichten te komen.

Lees ook:
Is duurzaam wonen ook duur wonen?

Langere afstanden met de elektrische fiets

Mensen die een e-bike hebben leggen vaak veel grotere afstanden dan ze normaal zouden doen met de fiets. Hierdoor ben je dus langer in beweging! Fietsen is door de corona crisis een populairdere activiteit geworden, omdat er verder weinig activiteiten waren die we mochten ondernemen tijdens de lockdown. Een elektrische fiets biedt dan wel trapondersteuning, maar toch verbrand je calorieën. Doordat de fiets beschikt over trapondersteuning wordt de drempel lager om eropuit te trekken. Hierdoor laat men de auto sneller staan en ruilt deze in voor de elektrische fiets voor de langere afstanden. Werk je al weer vanuit kantoor? Ook voor woon- en werkverkeer wordt de elektrische fiets steeds vaker gebruikt. Je staat nooit in de file, waardoor je gegarandeerd op tijd op je werk aankomt.

Spiertraining en een goede houding

Met (elektrisch) fietsen train je voornamelijk je beenspieren. En aangezien de sportscholen lang dicht waren kozen steeds meer mensen voor fietsen als work-out! Hoeveel inspanning je levert bepaal je helemaal zelf. Een rondje met de e-bike kan als ontspanning dienen, maar ook zeker als workout. Deze spieren train je met fietsen:

  • Kuitspieren;
  • Voetspieren;
  • Buikspieren;
  • Heupbuigers;
  • Armspieren;
  • Borstspieren;
  • Schouderspieren;
  • Rugspieren;

Om het maximale uit je fietsrit te halen is het belangrijk dat je een goede houding aanneemt. Zo voorkom je blessures en vermoeidheid. Let erop dat je je lichaam in een hoek van 45 graden naar voren buigt wanneer je het stuur vast hebt.

Lees ook:
Top 5 hoogste gebouwen ter wereld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Afbeelding van Jezus in de Kerk van Engeland

Kerk in Engeland keert tegen blanke Jezus

Quiz: Welke snack bevat meer calorieën?