Plussize en lichamelijk beperkte paspoppen in de winkeletalages 13
Saved Read later
Deel dit bericht

Plussize en lichamelijk beperkte paspoppen in de winkeletalages

De meeste winkels zijn gesloten, shoppen is niet zo makkelijk meer met de 1,5 meter afstand norm. Toch was er voor deze crisis een verandering in de etalages zichtbaar. Zo kwam Nike bijvoorbeeld met andere paspoppen, namelijk met een maatje meer of met een zichtbare fysieke beperking. Nike maakt vaker dit soort statements, zo kwamen ze al met een hoofddoek voor moslimasporters en werken ze al veel samen met echte curvy- en plussize influencers in verschillende campagnes.

Vanuit de media zijn er positieve en negatieve reacties op dit fenomeen. Sommige mensen vinden het een vertekend beeld van de realiteit om alleen maar slanke paspoppen te gebruiken en juichen inzet van de nieuwe poppen toe. Anderen zeggen weer dat ze een ongezonde uitstraling vinden hebben en relateren het met obesitas. Het past volgens hun niet bij sporten en een fit lichaam om deze poppen neer te zetten.

  • Wat vind jij van de nieuwe paspoppen?

    • paspoppen
      Slecht idee, paspoppen horen een perfecte maat te hebben en deze is nu eenmaal slank
    • Goed idee! Het creëert meer gelijkwaardigheid in ons denken over het perfecte lichaam
Bekijk ook:
Sociale media en kinderen - bescherm je kind online

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1.5k

Log In

Or with username:

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.