De meeste winkels zijn gesloten, shoppen is niet zo makkelijk meer met de 1,5 meter afstand norm. Toch was er voor deze crisis een verandering in de etalages zichtbaar. Zo kwam Nike bijvoorbeeld met andere paspoppen, namelijk met een maatje meer of met een zichtbare fysieke beperking. Nike maakt vaker dit soort statements, zo kwamen ze al met een hoofddoek voor moslimasporters en werken ze al veel samen met echte curvy- en plussize influencers in verschillende campagnes.
Vanuit de media zijn er positieve en negatieve reacties op dit fenomeen. Sommige mensen vinden het een vertekend beeld van de realiteit om alleen maar slanke paspoppen te gebruiken en juichen inzet van de nieuwe poppen toe. Anderen zeggen weer dat ze een ongezonde uitstraling vinden hebben en relateren het met obesitas. Het past volgens hun niet bij sporten en een fit lichaam om deze poppen neer te zetten.
Nike Town in Oxford Circus have opened up a new women’s space on the third floor and for the first time have plus sized mannequins modelling sportswear! pic.twitter.com/FOahIJNFu0
— Tanya Compas (@TanyaCompas) June 6, 2019
Wat vind jij van de nieuwe paspoppen?
- Slecht idee, paspoppen horen een perfecte maat te hebben en deze is nu eenmaal slank
- Goed idee! Het creëert meer gelijkwaardigheid in ons denken over het perfecte lichaam
Plaats een reactie