in

Cyberpunk 2077 game info

Alles wat we weten

Na jarenlang gehoord te hebben over Cyberpunk 2077 en ons afgevraagd te hebben wat het zal zijn, zijn we minder dan een jaar verwijderd van de release. De game is nog steeds gehuld in mysterie, maar we weten veel meer dan toen. Het voelt zelfs alsof nieuwe weetjes van Cyberpunk 2077 info elke week dalen. Het is bijna te veel om op te nemen. We hebben alle kostbare Cyberpunk 2077-weetjes geabsorbeerd en samengevoegd tot een verteerbare briefing.

Wanneer is de releasedatum van Cyberpunk 2077?

16 april 2020 is de releasedatum die Keanu Reeves in het echt aan ons heeft afgeleverd op E3 2019. Het komt naar PC, PS4, Xbox One en Google Stadia. Hoewel onze hoop op een release in 2019 is onderbroken, weten we nu eindelijk dat we minder dan een jaar moeten wachten voordat we het nieuwe spel van CD Projekt RED gaan spelen. Voorbestellingen voor Cyberpunk 2077 zijn al gestart.

Wat is het laatste nieuws over Cyberpunk 2077?

  • De “hardcore-modus” van Cyberpunk 2077 schakelt de gebruikersinterface uit
  • Cyberpunk 2077 zal beschikbaar zijn op Google Stadia
  • De maker van het Cyberpunk-spel op tafel met de cameo in Cyberpunk 2020
  • Cyberpunk 2077 heeft een New Game Plus-modus
  • Cyberpunk 2077 heeft een hardcore-modus die de gebruikersinterface van het spel verbergt
  • Keanu Reeves verschijnt als Johnny Silverhand in Cyberpunk 2077 en zijn fictieve band heeft een nieuw real life nummer
  • De tussenfilmpjes zijn in first person

Bekijk hieronder de gameplay demo!

Is Cyberpunk 2077 een FPS?

Durven we te zeggen dat Cyberpunk 2077 een first-person shooter RPG is? Wij durven. Hoewel tussenfilmpjes en autorijden soms overschakelen naar een derde persoon, omvat Cyberpunk 2077 veel first-person shoots. Met geweren. Veel geweren. Het is chaotisch en snel, maar was minder agressief dan bijvoorbeeld Doom. Tijdens een vuurgevecht in de openingsmomenten van de demo, dook V, de hoofdpersoon, rond en gluurde rond dekking om een bende orgelvangers te besproeien met kogels uit haar automatische pistool. Net als Destiny 2 explodeerden getallen die schade veroorzaakten bij elk neergeschoten schot – maar vijanden voelden niet als kogelsponsen. We houden ook van hoe behendig V kan zijn.

Teamleden

We weten dat je ten minste één teamgenoot hebt: zijn naam is Jackie en hij is een echte badass. Tijdens één baasgevecht pakte hij een auto op en gebruikte deze als mobiele dekking. In een ander gevecht stormde hij dwars door een muur om een bijzonder taaie vijand aan te pakken. Hij lijkt een hoofdpersoon te zijn.

Hoewel er nogal wat variatie is in wat vaardigheden V heeft, was ze in de demo van 2018 een behendige cyberninja. Ze kon rennen en glijden om dekking te geven en ook een slow motion bullet-time modus activeren. Ze had ook een snelle streep die haar in een specifieke richting liet barsten. Toen de bullet-time en dit dashboard werden gecombineerd, kon ze snel vijanden flankeren en fatale killshots afleveren.

We zagen ook een heleboel coole wapens, en ja, er zijn wapens anders dan wapens, maar nogmaals, er zijn veel wapens. Een door de straat gemodificeerd Tech Shotgun kon dekking en vijanden binnendringen, wat een dodelijke combinatie was in combinatie met het verbeterde optische implantaat van V dat haar vijanden door objecten kon laten zien. Een Smart Rifle haalt alle vaardigheden uit het schieten door kogels af te vuren die vijanden volgen. Je richt alleen in hun algemene richting en het zal vastklikken op meerdere doelen en vuurkogels die automatisch hun beoogde doelen volgen.

Hoewel dit natuurlijk nog steeds een CD Projekt open-world RPG is, met alle verwachte attributen zoals exploratie, dialoog, vaardigheden, enzovoort, is het ook een shooter, in eerste persoon.

Cyberpunk 2077-karaktercreatie

Tijdens de demo van 2018 kregen we een snelle piek in het scherm voor het maken van personages, dat begint met het kiezen van je geslacht. Van daaruit kun je haar, tatoeages en kleding aanpassen. Het ziet er echter niet naar uit dat je de botstructuur van je personage kunt veranderen – hier geen diep menu met gezichtsverschuivers.

Op E3 2019 legde Quest Director Mateusz Tomaszkiewicz aan Gamasutra uit dat de personagecreatie van Cyberpunk niet wordt beperkt door geslacht. “We hebben hier goed over nagedacht. Een van de dingen die we in het laatste spel willen doen (wat we nog niet in de demo konden laten zien, want zoals je al zei is het een work in progress) is om de spelers zoveel mogelijk aanpassingsmogelijkheden in het begin van het spel. ”

CDPR werkt ook aan aanpasbare stemmen voor V. Tomaszkiewicz deed specifiek dat dit allemaal dingen zijn die het team ‘wil doen’, nog niet heeft gedaan, dus er zijn geen trefzekere beloften die dit in de laatste game zal uitvoeren.

Je kunt ook je statistieken wijzigen. Er zijn basics zoals Kracht en Intelligentie, maar ook een ‘Cool’ statistiek die bepaalt hoe goed je met stress omgaat, wat de nauwkeurigheid van het wapen beïnvloedt. De volledige lijst van wat we in de demo zagen: Kracht, Constitutie, Intelligentie, Reflexen, Tech, Cool. Opvallend zijn enkele belangrijke statistieken van het tafelblad Cyberpunk die hier niet worden weergegeven, zoals Empathy. Meer over waarom dat hieronder belangrijk is.

Je kunt ook je achtergrondverhaal, ook wel Lifepath genoemd, wijzigen door te kiezen uit Nomad, Corpo of Street Kid, die elk hun eigen herkomstverhaal en startlocatie in de wereld hebben. Elke Lifepath ontgrendelt unieke dialoogopties die kunnen veranderen hoe quests verlopen, dus het is een belangrijke beslissing om vroeg te maken.

Hoe je je personage ook aanpast, je bent nog steeds een specifieke persoon: V. Niet ‘Vee’. Alleen V. Je bent een huurling, en dat is het meeste van wat we tot nu toe weten.

Je kunt Cyberpunk 2077 afmaken zonder iemand te doden

Met Cyberpunk 2077 kun je het spel spelen zonder ooit iemand te doden, een geweldige functie voor mensen die een minder bloeddorstige V willen spelen. Maar het spel was niet altijd zo gepland. Na feedback van E3 2018 nam CDPR de tijd om niet-dodelijke opties toe te voegen aan bijna al zijn wapens en cyberware-upgrades.We zeggen “bijna”, omdat er enkele redelijke uitzonderingen zijn. Er is bijvoorbeeld geen niet-dodelijke instelling voor de bazooka. “Vrijwel elk pistool, vrijwel elke cyberware, je kunt ze op een niet-dodelijke manier gebruiken. Je kunt ze neerhalen, stikken, laten slapen enzovoort. Er zijn manieren om ze niet te doden en te sparen hen, zoals je zou kunnen doen met Sasquatch, de baas, “vertelde leadquest-ontwerper Paweł Sasko aan PC Gamer.

Wie is Keanu Reeve, Johnny Silverhand?

De wereld explodeerde in wezen van opwinding toen Keanu Reeves verscheen in de Cyberpunk 2077 E3 2019-trailer. Het is cool genoeg om op te treden, maar het is nog cooler dat hij Johnny Silverhand speelt, een bekend personage uit de originele Cyberpunk-game op tafelblad uit 1988.

De interpretatie van CDPR van Silverhand neemt het personage echter in een interessante richting: Silverhand is al dood en leeft in het hoofd van V als een ‘digitale geest’. We hadden half verwacht dat een Hollywood-beroemdheid een klein bijpersonage zou zijn, maar Keanu’s Silverhand lijkt een hoofdpersoon te zijn in het verhaal van Cyberpunk.

In het spel op tafel is Silverhand een Rockerboy, een subklasse in de overlevering die zich in feite gedraagt als een traditionele kerker en drakenbard. Zijn oorspronkelijke ontwerp is veel meer geworteld in de op de jaren 80 geïnspireerde Cyberpunk-esthetiek van het tafelbladspel. De Silverhand van 2077 heeft een ruwere John Wick-achtige sfeer, maar heeft toch nog steeds zijn iconische cybernetische arm.

Zal er romantiek zijn?

Zoveel “romantiek” als je kunt vinden in een cyberpunk-toekomst, ja. Net als in The Witcher 3 kun je romantiek nastreven als V. Omdat Cyberpunk personagecreatie omvat, zullen deze romantiekopties meer divers zijn dan in de Witcher-serie.

“Er zijn veel meer opties. Weet je, je definieert hier je eigen karakter, wat betekent dat je hun seksualiteit definieert zoals je wilt,” zei zoektochtontwerper Patrick Mills in een interview met Game Informer. “Met Geralt had je een personage wiens seksualiteit heel goed werd gedefinieerd door de romans en de korte verhalen en de vorige games. Maar in deze moet je beslissen. We hebben NPC’s die homo zijn, we hebben hebben NPC’s die bi zijn, we hebben NPC’s die eerlijk zijn, omdat we willen dat ze echt aanvoelen en dat ze ook voorkeuren hebben. ”

In juni zei CDPR dat romantische verhaallijnen qua reikwijdte en detail “vergelijkbaar” zijn met Geralt’s relaties, ondanks dat er meer zijn. CD Projekt Red verduidelijkte ons verder: “Romantiek is iets dat sterk aanwezig is in Cyberpunk, en spelers zullen betekenisvolle verbindingen kunnen vormen met andere personages en kunnen gaan voor one night stands.”

Dat is allemaal goed en wel, maar helaas kun je Keanu niet knuffelen. “Keanu speelt een cruciale rol in het spel, maar wat betreft de optie om hem te romantiseren, ik geloof niet dat je dat kunt,” vertelde niveau-ontwerper Max Pears aan VGC op Tokyo Game Show 2019.

Is Cyberpunk 2077 voor kinderen?

Nee. Cyberpunk 2077 is niet voor kinderen, en lijkt absoluut te leunen in zijn onvermijdelijke volwassen rating. In de eerste paar minuten van de demo redde V een vrouw die werd gekidnapt door orgelspanners. Ze werd naakt in een badkuip gevonden en het spel week niet weg van volledige naaktheid. Er was ook een vloek, zoals verwacht, maar ook wat klonk als masturbatiemoppen. Cyberpunk 2077 ziet er naar uit om te profiteren van de stijl van veel premium kabelprogramma’s – veel vloeken en naaktheid, dat wil zeggen.

Welke vaardigheden kan je ontgrendelen?

Cyberware verwijst naar augments die allerlei toepassingen hebben. Tijdens de demo bezochten we een Ripperdoc die onze cyberware kon upgraden en vervangen. We hebben gekozen voor een Kiroshi optisch implantaat waarmee we kunnen inzoomen op objecten en ook de omgeving kunnen analyseren, vijandelijke niveaus kunnen zien en gedetailleerde informatie hierover kunnen krijgen. We hebben ook een Subdermal Grip voor onze pistoolhand opgepikt, die de schade vergroot die we veroorzaken bij het afvuren van wapens.

De inplantaten zijn wild cool, maar het is vreemd dat ze geen nadelen lijken te hebben in een gamewereld die – althans in zijn tafelbladincarnatie – de gevaarlijke kanten van cyberware met psychische aandoeningen zoals cyberpsychose benadrukte. Het is een facet van het universum waarvan we weten dat de ontwikkelaars hiervan op de hoogte zijn: in de onthullingscampagne van 2013 stond een vrouw die door C-SWAT werd gearresteerd omdat ze het diepe in ging. Op het tafelblad bepaalden de statistieken van Empathy en Humanity van een personage hoeveel cyberware het veilig was om te gebruiken, maar Empathy lijkt afwezig te zijn in Cyberpunk 2077.

Hoe ziet Night City eruit?

Cyberpunk 2077 vindt plaats in het jaar 2077 – waarvan u ons waarschijnlijk niet nodig had om het u te vertellen – en zoals gezegd speelt het zich af in Night City, een fictieve stad tussen San Francisco en LA (zoals hier beschreven, hoewel het echt in Del Coronado is) Baai het zou goed ten zuiden van LA zijn) dat al bestaat in de Cyberpunk pen en papieren RPG gemaakt door Mike Pondsmith. Punks en bedrijfsstooges van alle soorten dwalen door deze mistige, ooit door de Mob geregeerde straten, en tegen 2023 strijden bedrijven openlijk voor hen. Cyberpunk 2077 zal ons laten zien wat er met de stad is gebeurd in de nasleep van die oorlog.

Nightcity

De omslag van het bronboek van Night City. Klik hier om te vergroten. Als je geïnteresseerd bent in de pen en papieren RPG, kun je het rollenspelboek kopen voor $ 30.

Hier zijn enkele van de andere coole dingen van het Cyberpunk-tafelbladspel die we graag zouden zien.

Dankzij een aantal geweldige crowd-technologie voelt de Night City van de Cyberpunk 2077 levend en bruisend. Het was ongelooflijk om V door de straten te zien lopen en honderden personages te zien lopen, spelen, praten en vechten. Het is echter niet duidelijk hoe dynamisch deze wereld is. We passeerden een plaats delict in één buurt en ik zou graag willen weten of die plaats delict ooit zal worden opgeruimd of dat het een statisch monument in dit gebied is.

De stad is in alle opzichten enorm. Het beschikt over zes districten zonder laadschermen ertussen. Om u te helpen rond te rijden, zijn er voertuigen waarmee u in de eerste of derde persoon kunt rijden. Het was moeilijk om een idee te krijgen van hoe gerealiseerd dit deel van de game is – we weten niet zeker of er alle diepte van simulatie zal zijn die je ziet in zoiets als rijden en verkeer van Grand Theft Auto V. Maar het zag er indrukwekkend en soepel uit.

Sprekend tegen VG24 / 7, zei CDPR dat je met de autonome functie naar believen je auto kunt oproepen, in plaats van te proberen te onthouden waar je hebt geparkeerd. Laten we hopen dat het zijn weg beter vindt dan het paard van Geralt, Roach. Je hebt ook toegang tot een garage om de auto’s die je bezit op te slaan, maar het is onduidelijk of je ze allemaal kunt bezitten of dat er een dop wordt ingesteld.

Cyberpunk 2077 zal geen moraalsysteem hebben

In een gesprek met GamingBolt zei Quest-directeur Mateusz Tomaszkiewicz dat Cyberpunk 2077 geen moraalmechanica heeft. V zal anders worden behandeld in de wereld, afhankelijk van hun reputatie, maar een hard moraliteitssysteem zal daar geen deel van uitmaken.

“Om het niet-dodelijk te voltooien, moet je heel goed zijn in stealth,” zei Tomaszkiewicz. “Investeer in punten waarmee je beter kunt sluipen, gebruik wapens waarmee je de vijand kunt uitschakelen in plaats van ze te doden, om de morele keuzes te maken waarmee je kunt voorkomen dat je mensen tijdens het spel vermoordt.” Dit klinkt vergelijkbaar met hoe The Witcher 3 morele keuzes in de handen van de speler heeft achtergelaten zonder er een harde statistiek van te maken.

Als je ervoor kiest om slecht te zijn, zul je waarschijnlijk worden opgemerkt door de politie van Night City. Of misschien, afhankelijk van waar in de stad je criminele activiteiten worden uitgeoefend. Het stadscentrum is “superrijk” en Japantown is ook zeer welvarend; het gebied dat bekend staat als Pacifica, is daarentegen veel armer, waardoor het een veel betere plek is voor je onsmakelijke activiteiten.

“In Pacifica (een van de armere gebieden) zou je waarschijnlijk op iemand kunnen schieten, en als niemand het zou zien, zou het niemand iets kunnen schelen,” vertelde producent Richard Borzymowski aan USgamer. “Als je dat in het stadscentrum zou doen, zou je waarschijnlijk wat wetshandhaving krijgen. Omdat die gebieden veel meer worden bewaakt. Als je wordt opgemerkt door wetshandhaving, kun je beter snel gaan dan een standpunt innemen.” Je opties zijn om weg te rennen, tegen ze te vechten en dan weg te rennen, of tegen ze te vechten, tegen ze te vechten, en dan te sterven, “zei Borzymowski.

Komt er een multiplayer?

Ja. CD Projekt heeft officieel bevestigd dat Cyberpunk 2077 multiplayer zal hebben, maar de modus zal niet worden geïntroduceerd totdat alle gratis DLC de deur uit is.

Dit is geen verrassing, want multiplayer wordt al jaren als een mogelijkheid geplaagd. We hoorden voor het eerst over multiplayer-functies in 2013, maar CD Projekt RED wist duidelijk dat het woord zijn fans kon irriteren. “Het wordt een op verhalen gebaseerde RPG-ervaring met verbluffende playthroughs voor één speler”, stelde directeur Adam Badowski gerust in een gesprek in 2013 met Eurogamer, “maar we gaan functies voor meerdere spelers toevoegen.”

In 2017 zei Adam Kiciński, CEO van CD Projekt, dat multiplayerfuncties Cyberpunk’s ‘langetermijnsucces’ zouden verzekeren, wat enige bezorgdheid veroorzaakte gezien de recente onrust over microtransacties.

CD Projekt reageerde op de zorgen met een tweet bedoeld om fans te verzekeren dat ze nog steeds een Witcher 3-stijl singleplayer-verhaal krijgen. “Maak je geen zorgen,” stond er. “Als je aan CP2077 denkt, denk dan aan niets minder dan TW3 – enorme singleplayer, open wereld, verhaalgestuurde RPG. Geen verborgen vangst, je krijgt waar je voor betaalt – geen onzin, gewoon eerlijk gamen zoals met Wild Hunt.”

Kun je het spel modden?

In ieder geval niet bij de lancering. “We hebben momenteel geen plannen om te delen,” zei CD Projekt, wereldwijde community-leider Marcin Momot, in een Cyberpunk-forumthread gewijd aan het onderwerp. “Uiteraard willen we de modding-community in de toekomst graag ondersteunen, maar voorlopig willen we ons concentreren op het eerst uitbrengen van de game. Hopelijk lost dit een beetje op.”

Voor de echte fan nog een video van maar liefst 48 minuten over Cyberpunk 2077 natuurlijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.