De supermakkelijke taalquiz; kan jij deze spellingsvoutjes ontdekken?

0 Shares

Ben jij een beetje goed in spellen? Test je kennis van de Nederlandse taal dan nu in deze supermakkelijke taalquiz!

De Nederlandse taal is soms best een beetje lastig en daarom is het niet zo gek dat we af en toe een spelfoutje maken. Gelukkig hebben we nu spellingscontrole op onze computers en mobieltjes, en daardoor is een fout minder snel gemaakt. Dat is super handig, maar onze taalvaardigheid wordt er waarschijnlijk niet beter op. Wil je weten of je nog zonder autocorrect kan? Dan moet je deze supermakkelijke quiz echt even proberen.

In deze supermakkelijke taalquiz moet je in tien vragen steeds de spellingsvoutjes en goed geschreven woorden vinden. De foutjes zijn zo overduidelijk dat de meeste basisschoolleerlingen ze wel kunnen spotten, maar lukt jou dat ook? Of kan jij het zonder rode streepjes niet meer zien?

Veel plezier en succes – al heb je dat niet echt nodig, toch?

& wil je weten hoe slim je bent? Probeer dan eens een iq test!

Bekijk ook:
De supermakkelijke rekenquiz; kan jij deze simpele rekensommetjes oplossen?

  • Vraag van

    Welk woord is goed geschreven?

    • Dictee
    • Dicthee
    • Dicktee
    • Dickthee
  • Vraag van

    Welk woord is fout geschreven?

    • Appel
    • Banaan
    • Meloen
    • Ciwie
  • Vraag van

    Welk woord is goed geschreven?

    • Milieu
    • Miljeu
    • Milijeu
    • Milijeui
  • Vraag van

    Welk woord is fout geschreven?

    • Brocoli
    • Erwt
    • Pompoen
    • Snijboon
  • Vraag van

    Welk woord is goed geschreven?

    • Blau
    • Grijz
    • Orranje
    • Rood
  • Vraag van

    Welk woord is fout geschreven?

    • Jongen
    • Mijsje
    • Man
    • Vrouw
  • Vraag van

    Welk woord is goed geschreven?

    • Basisgool
    • Basischool
    • Basisschool
    • Bazisschool
  • Vraag van

    Welk woord is fout geschreven?

    • Donderdag
    • Vrijdag
    • Saterdag
    • Zondag
  • Vraag van

    Welk woord is goed geschreven?

    • Universitijt
    • Universiteit
    • Unifersiteit
    • Univerzitijt
  • Vraag van

    Welk woord is fout geschreven?

    • Geniaal
    • Inteligent
    • Pienter
    • Slim

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

667
NIEUWS
POLLS
QUIZZEN
SHOPPING

Inloggen

Of met je gebruikersnaam:

Wachtwoord vergeten?

Wachtwoord vergeten?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Inloggen

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.