5 redenen waarom je nu met yoga moet starten

0 Shares

We horen tegenwoordig steeds meer over yoga. Een flexibele en makkelijke sport die je thuis eenvoudig kunt uitvoeren. Je hebt praktisch alleen een yoga mat nodig, soepele kleding en een portie energie. Je kunt via Youtube diverse yoga-lessen volgen maar je kunt ook bij verschillende yogascholen live-sessies bijwonen (wel tegen betaling uiteraard). Waarom je met yoga zou moeten beginnen, lees je hieronder!

Yoga

1. Flexibiliteit

Een van de meest bekende en ook wel een van de grootste voordelen van yoga is dat het je flexibiliteit vergroot. Doordat we vaak een zittend beroep hebben (en zeker nu, in deze crisis) is het belangrijk om goed te blijven bewegen. Door het regelmatig stretchen blijven je spieren flexibeler. Hierdoor kun je gemakkelijker bewegen en zijn de kansen op blessures kleiner.

2. Betere slaap

Vaak als je een druk leven hebt, is het moeilijk om ’s avonds in slaap te komen. Voor het slapen kun je het beste even een rondje wandelen maar ook intensief sporten zorgt ervoor dat je een goede slaap krijgt. Daarnaast is yoga ook een goede manier om de juiste slaap te krijgen. Yoga helpt namelijk je zintuigen en gedachten tot rust te brengen waardoor je jezelf beter kunt kalmeren. Door bepaalde dingen (werkdrukte) los te laten kun je in een betere en diepe slaap komen.

Bekijk ook:
Het beste sporthorloge; een top 5!

3. De basis voor een gezonde levensstijl

Vaak als je stap wilt maken om gezonder te leven ga je direct alles veranderen. Je gaat volop sporten en diëten, maar als je alles tegelijkertijd gaat doen kun je je niet focussen op een bepaald doel waardoor je ook snel weer terug zult vallen in deze oude patronen. Yoga kun je helpen om een soort “basis” te leggen voor gezonde gewoontes. Yoga leert je te focussen, waardoor je automatisch bewuster gaat leven.

4. Balans verbeteren

Niet alleen zorgt yoga voor afvallen, maar het helpt je ook je balans te vinden. Niet alleen balans via evenwichtsoefeningen, maar ook balans in je leven. Het is namelijk belangrijk om voor jezelf te achterhalen wanneer je rust nodig hebt en wanneer je door kunt zetten. Door hier een goede balans in te vinden, zul je merken dat je ook positiever naar bepaalde dingen toe zult kijken.

5. Sterkere rug

Tegenwoordig hebben veel mensen te maken met fysieke klachten, waarvan rugklachten een van de belangrijkste klachten is. Doordat yoga zes verschillende typen houdingen heeft, kan het je helpen om op een bepaalde manier je rug sterker en flexibeler te maken. Zo heb je bijvoorbeeld oefeningen als: vooroverbuigingen, maar ook achteroverbuigingen, extensies en gedraaide houdingen. Al deze houdingen bij elkaar zorgen ervoor dat je lichaam en zo ook je rug, flexibeler worden wat zult resulteren in minder fysieke klachten.

Tip: via het kanaal “Yoga With Adriene” kun je nu gratis meedoen met de 30-days yoga challenge. Zet ‘m op!

Bekijk ook:

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

295
NIEUWS
POLLS
QUIZZEN
SHOPPING

Inloggen

Of met je gebruikersnaam:

Wachtwoord vergeten?

Wachtwoord vergeten?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Inloggen

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.