in

LOLLOL

Legendarische Nederlandse reclames uit de jaren

Niks is zo vervelend als die veel te lange reclameblokken op de Nederlandse televisie, maar ondanks dat we nu zelf 9 van de 10 keer wegzappen tijdens de reclame, hadden we daar als kind niet zo veel invloed op. Wat je ouders op televisie keken dat keek jij. Vooral als je een 90’s kid bent keek je vaak ’s avonds televisie met je ouders mee. Netflix was er nog niet, computers waren net in opkomst, maar waren voor de meeste mensen nog te duur om te veroorloven. En al had je al een computer dan was er vaak geen internet.

Dit zijn de vijf meest legendarische Nederlandse reclames

Ondanks dat er veel reclames irritant zijn, kunnen ze ook heel vermakelijk zijn en ik weet zeker dat je onderstaande reclames nog kent. Dit zijn de vijf meest legendarische Nederlandse reclames.

1. Bommetje van Melkunie uit 1997

Niet alleen koeien spelen de hoofdrol in deze reclame uit 1997. De acteur van de reclame is in 2019 overleden, maar hij zal voor eeuwig verbonden blijven met deze geweldige uitspraak: “Ik heb nog zo gezegd: geen bommetje!”

2. De stoplicht reclame van Fruit Joy uit 1996

Twee kinderen likkend aan hun ijsje terwijl ze op de achterbank van een auto zitten. Heeeej het is groen!! Vader begint te rijden en knalt vervolgens tegen een andere auto aan.  En nu is die weer rood hoor je de kinderen zeggen. Het leed is geleden.

3. Nu even niet van Cup-a-Soup uit 2002

Lees ook:
Bij welke loterij maak je de meeste kans op een miljoen?

Ruben van der Meer speelt de hoofdrol in deze reclame van Cup-a-Soup. Hij speelt de manager die rond vier uur even zijn geduld verliest, want dat is zijn Cup-a-Soup momentje. Deze reclame schetst een situatie die velen van ons wel herkennen.

4. Even Apeldoorn bellen van Centraal Beheer uit 2001

Er zijn veel versies gemaakt van “Even Apeldoorn bellen” en als er iets mis gaat dan gebruiken sommigen nog steeds deze zin. Dit is een exemplaar uit 2001!

5. Der Rudi van Heineken uit 2003

Heeeeej Biertjeee?! Dat is wat Rudi schreeuwt als hij de après-ski binnenloopt als hippe skileraar. Maar voordat we dit zien gebeuren zien we Rudi eerst als geitenhoeder werken tijdens de zomer.

Een Reactie

Plaats een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Genieten tijdens een vakantie in eigen land

De opkomst van Augmented Reality